Виховання

Як закінчити школу в 8 років

Про сім’ю Теплякових кажуть тепер все. Ще б! Виховання сверхумних дітей поставлено на конвеєр, діти один за одним демонструють якісь запаморочливі результати:
– старша Аліса в 8 років здала ЄДІ,
– брат Хеймдалль в 7 років здав ОГЕ,
– Лейя в 6 років закінчила 4 клас,
– Терра у 4 роки освоює програму 1 класу і читає зі швидкістю 50 слів на хвилину.

До слова сказати, в сім’ї Теплякових вже чотири дитини поспіль починають освоювати 1 клас ще в 4-річному віці.

Аліса Теплякова, 8 років, закінчила 11 класів

Крім того, діти постійно беруть участь в олімпіадах з шкільних предметів і потрапляють в призери. І ще в Книгу рекордів Росії. Так, наприклад, Хеймдалль став наймолодшим учасником ВсОШ з біології за 7 клас – у віці 5 років і 9 місяців, а Аліса стала наймолодшим призером ВсОШ з математики за 5 клас у віці 6 років і 3 місяців.

Інші діти поки тільки на початку програми інтелектуального розвитку – програми, відточеною главою сімейства на кожному зі своїх дітей. Всього в сім’ї 7 дітей, наймолодшому – близько двох місяців.

Коли у Євгена Теплякова, тата, уточнюють, не вундеркінди його діти, він дратується і категорично заперечує висловлене припущення: “Ні, не вундеркінди, а звичайні діти”. І йому віриш. Бо судячи з того, що демонструють діти Теплякових, система навчання, скомпільована татом на основі радянських методик, дає відтворювані результати ось вже на п’ятій дитині поспіль (!). П’ять поспіль вундеркіндів в одній родині, наскільки відомо історії, не було жодного разу.

Що ж це за метод такий, який дозволяє дітям легко освоювати логарифми, читати по 100-300 сторінок в день, писати об’ємні тексти убористим почерком і при цьому не переставати бути дітьми? На закатованих і позбавлених дитинства дітей Аліса, Хеймдалль, Лейя, Терра, Айлунг і Фейлунг зовсім не схожі. Є ще Тесей, але він наймолодший, попиту з нього поки немає.

Розговорити Євгена про його системі навчання поки що важко. Він уклончив у відповідях і не збирається “коммерционализировать” свій підхід. Але якщо бути уважним і терпляче читати його пости і коментарі в соціальних мережах, то можна скласти уявлення про те, як він вчить своїх дітей. Нещодавно у нього на сторінці з’явився чернетка наукової публікації .

У ньому Євген пише, що розроблена ним система навчання базується на діяльнісному підході А. Н.Леонтьєву, культурно-історичному підході Л. С. Виготському, на працях Д. Б. Ельконіна, С. Л. Рубінштейна, концепції внутрішньої мотивації Едварда Десі і Річарда Райана, а також на методиці Н.Зайцева, теорії розвивального навчання Ст. Ст. Давидова і т. п.

У самого Євгена кілька вищих освіт, у тому числі психологічний факультет МДУ. Аліса, до речі, подала документи на вступ саме туди, і зараз це головна інтрига для всіх, хто стежить за історією родини, – візьмуть її до 8 років на психфак МДУ чи все-таки ні?

Теплякови

Як психолог, Євген чудово розбирається в процесах внутрішньої і зовнішньої мотивації людини. Як він стверджує, вони “стоять на позиціях безоценочности та відсутності контролю з метою “навішування ярликів”. Головними принципами їх методу є робота в ЗБР і своєчасне розвиток техніки читання.

ЗБР – зона найближчого розвитку, поняття введено Львом Виготським ще в 1930-х роках. По суті, ЗБР – це ті завдання, які дитина ще не може вирішити самостійно, але здатний вирішити в спільній діяльності з дорослим. Засвоєна таким чином завдання швидко інтегрується в його самостійну діяльність і сформовану раніше систему наукових понять у дитини. Теплякови постійно перебувають у контакті з дітьми і практично нон-стоп стимулюють зону найближчого розвитку дітей. За словами Євгена, він займається з дітьми по 5 годин в день.

Читання в сім’ї Теплякових надається дуже велике значення, їм пронизаний весь підхід до інтелектуального розвитку дітей. У самому ранньому віці починається все з кубиків Зайцева, букварів, алфавітів, розвиваючих мультфільмів та ігор видавництва “Просвіта” (яких саме – поки не вдалося уточнити), і вже до 3 років діти Теплякових впевнено читали по складах, вважали до 100, складали в межах 10.

В 4 роки діти читали зі швидкістю 70-120 слів в хвилину, усвідомлено читали літературу для дошкільнят і молодших школярів, вважали в межах 1000, складали і вичитали з переходом через десяток, володіли базовими навичками самостійного письма. До речі про листі. Теплякови кажуть, що працювати з прописами діти можуть вже 3 роки. І каллиграфическому почерку вони взагалі не надають значення.

У 5-6 років впевнено читали по 50 сторінок в день літератури для молодших школярів, володіли всіма чотирма арифметичними операціями, впевнено писали по 2-5 сторінок за одне заняття, володіли основними поняттями курсів російської мови, навколишнього світу, літературного читання, математики початкової школи відповідно до ФГОС.

Будні сімейного навчання Теплякових

Це суттєва ремарка – відповідність ФГОС. Всі діти демонструють освоєння шкільної програми саме за ФГОС, причому мінімальних результатів проміжних атестацій цілком досить, щоб перейти до наступного класу або навіть на наступний щабель. Батьки не поспішають ділитися результатами в, ОГЕ і ЄДІ своїх дітей. У соцмережах вони просто пишуть: “здав математику за 9 клас”, “здала хімію” і так далі. Тим не менш, навіть мінімальний поріг проходження іспитів ні в якому разі не применшує унікальність результатів навчання в сім’ї Теплякових. Тут постає інше питання: може бути, вимоги ФГОС не такі вже й складні, що їх можуть здати діти настільки малого віку?..

На численні запити передплатників поділитися хоча б дещицю своїх педагогічних секретів по випереджаючому розвитку, Євген іноді дає поради. Ось, наприклад, :

“1) Читайте. Читання – це хліб дитини. Без читання не буде ні математики, ні хімії. Є безліч досліджень, які показують, що з усіх показників дитини на початковому ступені головним провісником його подальшої успішності є саме читання.
.

4) Надсилайте в ліс всіх, хто говорить “не треба читати швидко, красиво” і “а він розуміє, що читає”? Розуміння НЕ ВИНИКАЄ на швидкості 10 слів на хвилину. Що зрозуміє дитина, прочитавши 10 слів? На рівень “розуміння” він вийде при швидкості 70+.

5) Не задавайте йому питання по прочитаному, якщо мета не в тому, щоб перевірити, чи читав він гортав сторінки. Питання для дитини стрес. У вас є правильна відповідь, він вам очевидний, у дитини його НЕМАЄ, а відповісти неправильно він боїться. Читає-і все. Результати потім з’являться. Це називається “перехід кількісних змін у якісні”.

6) Не плутайте завдання “читати красиво” і “читати як можна швидше”. ВАМ потрібно як можна швидше”, при перевірці вам потрібна ТІЛЬКИ ШВИДКІСТЬ. Можна перевіряти на легкому та відомому дитині тексті, навіть на одному і тому ж.

7) Вважаєте усі слова, включаючи прийменники, на помилки “закриваєте очі”. Ваша мета – не оцінка, а створення ситуації успіху. Вчителі, вішати ярлики, вчити не вміють.

З нашого досвіду, п’ятирічна дитина легко читає 140-170 слів на хвилину. Це норми 5-6 класу. Швидкість читання дітей більш старшого віку обмежена можливостями їх артикуляції і об’ємом легенів, тобто, приблизно 200-220 слів вголос – стеля. “Про себе” вони при цьому можуть навіть йти на те, що називається скорочитанням, видаючи 500-600 і більше слів на хвилину.

Як вийти на такі значення? Читати. І читати багато. Для того, щоб підвищити швидкість читання, треба читати. Та ні, наші діти не народжуються читаючими. Букви вони дійсно дізнаються рано. Але “читати”, поєднуючи їх у склади, навчаються приблизно на третій день народження. А далі читання впливає на грамотність, логіку, кругозір. Але це вже питання правильного підбору книг і простраивания освітньої траєкторії”.

Або ось ще поради п.

“Починати можна, коли дитина може обвести по точках друковану букву Т, або Х, тобто намалювати пересічні палички в потрібному напрямку. Бажано до цього моменту правильно тримати ручку при малюванні і знати основні літери. Спочатку дитині пропонується пропис із друкованими літерами, обводимо 1-2 рядки за заняття. Через кілька місяців занять дитина, як правило, вже сам пише багато друковані літери, з цікавістю обводить друковані і розуміє значення “обведи цілу сходинку таких букв”. Після цього можна приступати до письмовою, краще починати з букв і с. Довіряємо дитині обвести в прописі рядок, даємо зошит в косу лінійку, і в ШИРОКІЙ лінієчці просимо самого написати рядок тієї ж букви. Коли вдалося, вирізаємо рядок, приклеюємо на стіну (ми навчилися писати букву самі !!!), даємо наклейку або чай з цукеркою. Збираємо колекцію всіх букв на стіні. У дні відпочинку просто обводимо літери і навіть склади в письмовій прописи. Букви краще давати з ускладненням написання, наприклад, г, потім п, потім р, потім уже т. За заняття, в залежності від рівня дитини, можна розібрати від 1 до 5 нових букв”.

Ілюстрація до порад по становленню навичок письма

Багато, хто знайомиться з цією цікавою і незвичайною сім’єю, ще задаються питанням: чому дітьми займається тато? Так багато, так активно, так маніакально? Чому він не влаштується на роботу зі своїм блискучим освітою? А він і влаштований на роботу. Він працює вихователем групи сімейного дитячого садка “Журавлик”. “Журавушка” – це структурний підрозділ ГБОУ школи №626, вихованці – діти сім’ї Теплякових.

Якщо ви багатодітна сім’я, в якій кілька дітей дошкільного віку, ви теж можете відкрити сімейний дитячий садок у себе вдома і стати вихователем своїм дітям. З бюджету вам буде виплачуватися заробітна плата і витрати на харчування дітей. Дитячий сад повинен бути прикріплений до якоїсь освітньої організації як дошкільна група, і діти з сімейної групи можуть користуватися всією інфраструктурою організації. Детальніше про умови організації сімейного дитячого саду в Москві можна прочитати .

З сімейного альбому Теплякових, 2021

Досвід сім’ї Теплякових і їх неймовірна залученість в розвиток дітей, безумовно, вражає. У людей вони викликають різні емоції – від підозри до захоплення. Цікаво, що Тепляковим довгий час перешкоджали з зарахуванням дітей до школи, хай і у формі сімейного освіти. Офіційно в 1 клас приймають мінімум з 6 років і 6 місяців. Буде переглянутий цей мінімум тепер, коли діти Теплякових один за іншим створюють прецеденти і ламають уявлення про дитячих можливостях?

Related posts

Leave a Comment